استوریج Dell EMC Unity XT 380

استوریج Dell EMC Unity XT 380 یک سیستم ذخیره‌سازی مدرن و قدرتمند است که توسط شرکت Dell Technologies ارائه می‌شود.

  • این استوریج به صورت ترکیبی از حافظه های فلش و مکانیکی پشتیبانی می کند
  • حداقل 6 و حداکثر 500 درایو ذخیره‌سازی
  • حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی 2.4 پتابایت
  • دارای دو پردازنده 12 هسته ای با فرکانس 1.7 گیگاهرتزی به ازای هر آرایه
  • دارای 128 گیگابایت حافظه به ازای هر آرایه
  • حداکثر 800 گیگابایت کش سریع
دسته:

توضیحات

در دنیای امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی و بهینه شدن راهکارها در حوزه شبکه و به خصوص استوریج های تحت شبکه، نیاز به فناوری های روز و حرفه ای حتی در سازمان ها و شرکت های کوچک بسیار جدی و مهم است که می توان با هزینه های بهینه باعث ایجاد بستری مناسب جهت رفع این نیازها در مجموعه های گوناگون با نیازهای مختلف شد. استوریج Dell EMC Unity XT 380 یک سیستم ذخیره‌سازی مدرن و قدرتمند است که توسط شرکت Dell Technologies ارائه می‌شود. این سیستم از نسل جدید آرایه‌های ذخیره‌سازی Unity XT تولید شده توسط شرکت EMC  ساخته شده است. نسل جدید این استوریج از امکانات و قابلیت های کاملا حرفه ای برخوردار است و از بیشتر قابلیت های روز در این حوزه پشتیبانی می کند که مناسب سازمان های کوچک و متوسط است. اگر شما هم جز کسانی هستید که به دنبال راهکار جهت حل نیازهای سازمان خود هستید با ما همراه شوید تا با قابلیت های فوق العاده این دستگاه بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با Unity XT 380

دستگاه Unity XT 380 یک ذخیره‌ساز مدرن است که در شبکه به عنوان یک سرور ذخیره‌سازی عمل می‌کند. وظیفه اصلی این دستگاه در شبکه این است که داده‌های مختلف را از سرورها و دستگاه‌های مختلف جمع‌آوری کرده و آن‌ها را در یک مکان مرکزی به نام “ذخیره‌ساز” ذخیره می‌کند. این دستگاه به صورت متمرکز و مدیریت شده فضای ذخیره‌سازی را برای سرورها و اپلیکیشن‌ها فراهم می‌کند تا به طور ایمن و با کارآیی بالا از داده‌ها استفاده کنند. همچنین، Unity XT 380 قابلیت مقیاس‌پذیری دارد، به این معنی که شما می‌توانید در صورت رشد نیازهای ذخیره سازی، دستگاه و تجهیزات را به‌روزرسانی‌ و تجهیزات جدید به آن اضافه کنید تا نیازهای ذخیره‌سازی شما رفع گردد. به این ترتیب، Unity XT 380 از جمع‌آوری، مدیریت، و ارتقاء فضای ذخیره‌سازی در شبکه و برای سرورها و برنامه‌ها پشتیبانی می‌کند و به‌عنوان یک محور مهم برای مدیریت داده‌ها در محیط‌های کاری مختلف عمل می‌کند.

ساختار سخت افزاری و ماژول ها

دستگاه Dell EMC Unity XT 380 یک ذخیره‌ساز با کارایی بالا است که به‌صورت رک‌مونت طراحی شده است. ارتفاع این دستگاه 2 یونیت می‌باشد، به این معنی که به‌عنوان یک سرویس‌دهنده ذخیره‌سازی با ارتفاع بسیار کم در رک نصب می‌شود. این استوریج با ساختار ماژولار ارائه می‌شود که به شما اجازه می‌دهد تا تنها کامپوننت‌های مورد نیاز خود را تهیه کنید و در صورت نیاز به توسعه‌ در آینده، اجزای جدید را به‌راحتی اضافه کنید. در این بخش به ماژول ها و آرایه های سخت افزاری بیشتر می پردازیم.

کنترلرها

این دستگاه دارای دو کنترلر مجزا است که به‌عنوان مدیریت کننده‌های اصلی داده‌ها و کارکرد دستگاه عمل می‌کنند. این کنترلرها میزبان اسلات‌های مختلف برای اتصال درایو‌ها و دستگاه‌های جانبی هستندو به صورت جفت با هم ارتباط دارند و در صورت نیاز می‌توانید از امکانات بالا برای Failover و HA (High Availability) بهره برداری کرد.

تعداد درایو‌های قابل نصب

تعداد هارد‌ها یا درایو‌هایی که در جلوی دستگاه Dell EMC Unity XT 380 نصب می‌شوند بسته به میزان نیاز و حتی نوع نیاز و راهکار متفاوت است. هر یک از این دستگاه ها می‌توانند تا 25 درایو 2.5 اینچ در قسمت جلوی شاسی خود جای دهند و می توان تا 500 درایو 2.5 و 3.5 اینچ را بوسیله Disk Enclosures به آن ها اضافه نمود.

Redundancy

این استوریج دارای قابلیت‌های فراوانی برای حفظ ایمنی و پایداری عملکرد است که از جمله آنها می‌توان به “redundancy” اشاره کرد. این تکنولوژی‌ها به دستگاه امکان ادامه‌دهی عملکرد در صورت خرابی یکی از اجزاء را می‌دهند. در زیر، به برخی از اجزاءی که در دستگاه Unity XT 380 دارای redundancy هستند، اشاره می‌کنیم:

  1. Redundant Power Supplies: دستگاه Unity 380 دارای دو منبع تغذیه (Power Supply) تکراری است که اگر یکی از آنها خراب شود، منبع تغذیه دیگر می‌تواند عملکرد دستگاه را ادامه دهد و جلوی قطعی سیستم (Downtime) را می‌گیرد.
  2. Redundant Controllers: دستگاه XT 380 دارای دو کنترلر تکراری است که به ‌عنوان مدیریت کننده‌های اصلی داده‌ها و عملکرد دستگاه عمل می‌کنند. در صورت خرابی یکی از کنترلرها، کنترلر دیگر می‌تواند به‌صورت خودکار به‌کار بیاید و عملکرد دستگاه را ادامه دهد.
  3. Redundant Fans: دستگاه Unity XT 380 دارای فن های تهویه هوای تکراری است که در صورت خرابی یکی از آنها، فن دیگر می‌تواند عملکرد سیستم را تأمین کند و مانع داغ شدن بیش از حد استوریج شود.

تکنولوژی‌های redundancy به دستگاه اجازه می‌دهند تا در مواقع خرابی یکی از اجزاء، به‌صورت خودکار و بدون توقف عملکرد، به کار خود ادامه دهد. این امر باعث افزایش اطمینان و پایداری سیستم می‌شود و از خاموش شدن و از کار افتادن دستگاه در مواقع ناگهانی جلوگیری می‌کند.

قابلیت ها و امکانات پیشرفته

Fast Cache

تکنولوژی Fast Cache در این دستگاه یک ویژگی مهم در حوزه بهینه‌سازی کارایی ذخیره‌سازی است. این تکنولوژی از حافظه‌های فلش (SSD) به عنوان حافظه نهان (Cache) استفاده می‌کند تا عملکرد و سرعت دستگاه را بهبود بخشیده و زمان دسترسی به داده‌ها را به شکل چشم‌گیری افزایش دهد.

عملکرد تکنولوژی Fast Cache به این صورت است:

  1. نگه‌داری داده‌های پرکاربرد: تکنولوژی Fast Cache به‌صورت هوشمندانه از داده‌های پرکاربرد و فراوانی که به‌صورت مکرر درخواست شده‌اند، نسخه‌برداری می‌کند و آن‌ها را در حافظه فلش Cache ذخیره می‌کند.
  2. افزایش سرعت دسترسی: با داشتن نسخه‌های کپی شده از داده‌های پرکاربرد در حافظه فلش Cache، زمان دسترسی به این داده‌ها به شکل بسیار سریع‌تر از هارد دیسک‌های معمولی (HDD) یا حتی درایوهای حالت جامد (SSD) است.
  3. بهینه‌سازی کارایی سیستم: با افزایش سرعت دسترسی به داده‌ها، تأخیر در اجرای برنامه‌ها و خواندن و نوشتن داده‌ها به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد. این باعث بهبود کارایی کلی سیستم و ارتقاء تجربه کاربری می‌شود.

تکنولوژی Fast Cache از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشرفته برای تحلیل الگوهای داده‌ها استفاده می‌کند تا بتواند به‌صورت داینامیک و خودکار به داده‌های مهم‌تر و کاربرد‌تر اولویت بدهد. این ویژگی باعث می‌شود که دستگاه Unity XT 380 با سرعت بیشتری به داده‌ها دسترسی پیدا کند و به عنوان یک ذخیره‌ساز هوشمند عمل کند.

قابلیت ها و امکانات پیشرفته Unity XT 380

Fast VP

تکنولوژی Fast VP (Fast Virtual Provisioning) سری ایکس تی یک ویژگی درجهت بهبود مدیریت فضای ذخیره‌سازی است. این تکنولوژی نیز به منظور بهینه‌سازی استفاده از فضای ذخیره‌سازی و کاهش هدررفت فضا، از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشرفته استفاده می‌کند.

عملکرد تکنولوژی Fast VP به این صورت است:

  1. تشخیص الگوهای داده‌ها: تکنولوژی Fast VP از هوش مصنوعی برای تحلیل الگوهای داده‌ها استفاده می‌کند. با تحلیل نحوه استفاده از داده‌ها توسط برنامه‌ها و کاربران، تکنولوژی Fast VP تشخیص می‌دهد که کدام داده‌ها فراوانی بیشتری دارند و کدام‌ها کمتر استفاده می‌شوند.
  2. مدیریت فایل های تکراری: تکنولوژی Fast VP به‌صورت هوشمندانه با شناسایی داده‌های تکراری و داپلیکیت، از اشغال تکراری فضای ذخیره‌سازی جلوگیری می‌کند و فقط یک نسخه از داده‌های تکراری را ذخیره می‌کند که این باعث کاهش هدر رفت فضا می‌شود.
  3. پروفایل‌های داده‌ها: با توجه به تحلیل الگوهای داده‌ها، تکنولوژی Fast VP داده‌ها را به پروفایل‌های مختلف تقسیم می‌کند. هر پروفایل داده، سطح مختص به خود را از نظر استفاده و اهمیت دارد.
  4. استفاده از تکنولوژی‌های مختلف ذخیره‌سازی: بر اساس پروفایل‌های داده‌ها، تکنولوژی Fast VP به ‌صورت هوشمندانه از تکنولوژی‌های مختلف ذخیره‌سازی مانند درایوهای حالت جامد (SSD) و هارد دیسک‌های معمولی (HDD) استفاده می‌کند. از این طریق، داده‌های پرکاربرد در حافظه‌های سریع‌تر نگه‌داری می‌شوند و داده‌های کمتر استفاده‌شده در حافظه‌های با سرعت کمتر قرار می‌گیرند.

تکنولوژی Fast VP با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، فضای ذخیره‌سازی را بهینه‌سازی می‌کند و عملکرد سیستم را بهبود می‌بخشد. این ویژگی باعث می‌شود دستگاه Unity XT 380 با کارایی بهتری از فضای ذخیره‌سازی استفاده کند و مدیریت مؤثرتری برای داده‌ها ارائه دهد.

Thin Provisioning

تکنولوژی Thin Provisioning یکی از قابلیت‌های فوق العاده استوریج های دل است.Thin Provisioning به شما امکان می‌دهد که فضای ذخیره‌سازی را به‌صورت پویا و موقت به دستگاه‌ها و برنامه‌ها اختصاص دهید بدون اینکه به‌طور کامل فضای مورد نیاز برای آن‌ها را از پیش ‌تعیین کنید. این قابلیت به معنای این است که شما می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را به‌اندازه‌ای که نیاز دارید، ایجاد کنید و به‌تدریج آن را افزایش دهید بدون اینکه به‌صورت مجدد منابع فیزیکی به دستگاه اضافه کنید.

به عنوان مثال، اگر برای یک دستگاه مجازی در محیط VMware یک فضای ذخیره‌سازی 100 گیگابایتی تعریف کنید و Thin Provisioning را فعال کنید، فضای واقعی مصرف شده در ابتدا نیز به‌اندازه‌ی داده‌هایی که در دستگاه مجازی قرار دارند استفاده خواهد شد. به‌محض افزودن و ذخیره‌سازی داده‌های جدید در دستگاه مجازی، فضای ذخیره‌سازی به‌طور خودکار به میزان لازم برای نگه‌داری این داده‌ها افزایش می‌یابد.

استفاده از Thin Provisioning به شما این امکان را می‌دهد که با بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی و تخصیص منابع به صورت دقیق و فقط به اندازه‌ی لازم، از محدودیت‌های مرتبط با حجم‌دهی ثابت سنتی خارج شوید. این باعث می‌شود هدررفت فضا کاهش یابد و از نظر مدیریتی و اقتصادی در اجرا بسیار بهینه شود.

همچنین، مهم است به‌یاد داشته باشید که هنگام استفاده از Thin Provisioning باید توجه داشته باشید که زمانی که فضای ذخیره‌سازی مصرف شده به حداکثر اندازه آن افزایش یابد، به منظور ادامه‌دهی به عملکرد سیستم، باید منابع فیزیکی را به‌صورت معمولی افزایش دهید. در غیر اینصورت ممکن است دستگاه دچار اشکالات عملکردی شود و نقص‌هایی در سرویس‌دهی به کاربران ایجاد شود. بنابراین، برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق فضای ذخیره‌سازی در استفاده از Thin Provisioning امری بسیار مهم است.

Thin Provisioning

Snapshots و Replication

قابلیت دیگر این مدل از استوریج ها برای مدیران سیستم امکانات مفیدی جهت مدیریت داده‌ها، پشتیبان‌گیری، و حفاظت اطلاعات فراهم می‌کند که در زیر به آن ها پرداخته ایم:

Snapshots

Snapshots نوعی تکنولوژی پشتیبان‌گیری فشرده است که به مدیران سیستم اجازه می‌دهد که نسخه‌های کپی‌شده از داده‌ها را در یک زمان معین بگیرند. این نسخه‌های کپی‌شده به عنوان Snapshot شناخته می‌شوند و معمولاً از داده‌های فعلی دستگاه یا ماشین مجازی که در آن ایجاد می‌شوند، کوچک‌تر هستند.

Snapshots از فضای ذخیره‌سازی بهینه‌تر استفاده می‌کنند و در مواقع در زمان نیاز به بازگرداندن داده‌ها به زمان قبلی، به عنوان یک نقطه بازگشت مفید عمل می‌کنند. از این رو، مدیران می‌توانند به‌سرعت و به‌صورت موثر تراکنش‌های داده‌ها را بررسی و داده‌ها را به زمان‌های خاص بازگردانند.

Replication

به معنای تکثیر یا تکرار داده‌ها به سایر محیط‌ها و دستگاه‌های ذخیره‌سازی است. این قابلیت به مدیران سیستم اجازه می‌دهد که داده‌های مهم را به یک مکان دیگر برای اهداف پشتیبان‌گیری و حفاظت اطلاعات کپی کنند. این کار به مدیران امکان ایجاد محیط‌های برنامه‌ریزی اضافی، تهیه نسخه‌های اضافی از داده‌ها برای پشتیبان‌گیری و تأمین بالاترین  دسترسی و مقیاس‌پذیری را می‌دهد.

Snapshots و Replication دو ویژگی مهم هستند که به دستگاه Dell EMC Unity XT 380 امکانات مؤثری برای مدیریت داده‌ها و حفاظت اطلاعات ارائه می‌دهند. این امکانات باعث می‌شوند داده‌ها به طور مؤثر‌تری مدیریت شوند و از از دست‌رفتن و خرابی احتمالی داده‌ها جلوگیری شود.

Snapshots و Replication

Multi-Protocol

استوریج های یونیتی ایکس تی از محیط‌های چندگانه (Multi-Protocol) پشتیبانی می‌کند. این به این معناست که این دستگاه قادر است با محیط‌های ذخیره‌سازی مختلف و پروتکل‌های مختلف ارتباط برقرار کند و با آنها تعامل داشته باشد. این ویژگی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا محیط‌های IT مدرن معمولاً از مجموعه‌ای از فناوری‌ها و پروتکل‌ها برای ذخیره‌سازی و انتقال داده‌ها استفاده می‌کنند.

دستگاه Dell EMC Unity XT 380 از محیط‌های چندگانه زیر پشتیبانی می‌کند:

  1. محیط‌های ذخیره‌سازی شرکتی (Storage Area Network – SAN): این دستگاه از پروتکل‌های ارتباطی مانند Fibre Channel (FC) و iSCSI برای ارتباط با محیط‌های ذخیره‌سازی SAN پشتیبانی می‌کند. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا دستگاه Dell EMC Unity XT 380 را به عنوان یک ذخیره‌ساز اصلی برای سرورها و ماشین‌های مجازی مورد استفاده قرار دهید.
  2. محیط‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر شبکه (Network Attached Storage – NAS): این دستگاه از پروتکل‌های NFS (Network File System) و SMB (Server Message Block) برای ارتباط با محیط‌های ذخیره‌سازی NAS پشتیبانی می‌کند. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا دستگاه خود را به عنوان یک سرور فایل مشترک برای سیستم‌ها و کلاینت‌ها استفاده کنید.
  3. محیط‌های مجازی: این دستگاه از محیط‌های مجازی معروف مانند VMware و Microsoft Hyper-V پشتیبانی می‌کند. این امکان به شما اجازه می‌دهد که دستگاه را به عنوان یک ذخیره‌ساز مرکزی برای ماشین‌های مجازی در محیط‌های مجازی‌سازی استفاده کنید.

با این پشتیبانی از محیط‌های چندگانه، دستگاه Unity XT 380 می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین محیط‌ها و فناوری‌های مختلف در یک سازمان عمل کند و به شما اجازه می‌دهد تا از انعطاف‌پذیری و یکپارچه‌سازی بالا برخوردار شوید. این ویژگی مهم به شما امکان افزودن دستگاه به محیط‌های مختلف را می‌دهد و به‌عنوان یک راهکار ذخیره‌سازی کامل و یکپارچه در محیط‌های مختلف عمل کند.

پیشنهاد می شود دیگر استوریج Dell EMC که Dell EMC Unity XT 380F نام دارد را مشاهده نمایید.

جمع بندی

این فهرست تنها بخشی از قابلیت ها بوده و دستگاه Dell EMC Unity XT 380 دارای امکانات و توانایی های بسیار بیشتری است که به نیازها و نیازمندی‌های مختلف کاربران پاسخ می‌دهد و در کلUnity XT  یک راهکار قدرتمند و منعطف در حوزه ذخیره‌سازی است که می‌تواند برای انواع سازمان‌ها و شرکت‌ها مناسب باشد. همچنین، قابلیت‌ها و امکانات این دستگاه ممکن است با تغییرات نسخه‌ها و به‌روزرسانی‌ها بهبود یافته یا تغییر کنند. بنابراین، برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر و همچنین اطمینان از انتخاب بهتر در مورد قابلیت‌های موجود در نسخه‌های اخیر، با متخصصان و کارشناسان مرتبط ما در تسکا در تماس باشید.

توضیحات تکمیلی

Max Raw Capacity

2.4 PB

Min/Max Drives

6/500

Max FAST Cache

Up to 800 GBs

Drive Enclosure

2.5" (2U), 25 drives
2.5" (3U), 80 drives
3.5" (3U), 15 drives

Memory per Array

128 GB